Daba mūs ir iekārtojusi tā, ka mums visiem ir vajadzīgs miegs, mums visiem ir jāguļ. Ja mums sākas miega traucējumi, tas nozīmē, ka mums ir problēmas vai nu emocionālajā, vai nu fiziskajā plānā.

Kā mums vajadzētu aizmigt, lai katru dienu mēs varētu pamosties atpūtušies un enerģijas pilni?

Izrādās, ka liela loma, ir arī segai, ar kuru mēs sedzamies. Tajā brīdī, kad mēs aizmiegam, ķermeņa un smadzeņu temperatūra pazeminās. Atstājiet uz nakti atvērtu logu, lai guļamistabā vienmēr būtu svaigs gaiss, bet temperatūra tajā nedrīkst būt zemāka par 18 – 20 grādiem.

Vai liekais svars ir saistīts ar neizgulēšanos?

Tad, kad cilvēks guļ dziļā miegā, viņa organisms izstrādā augšanas hormonu, kurš ir insulīna antagonists. Ja cilvēks guļ nemierīgi, nakts laikā vairākas reizes pamostas, vai arī ja 7 stundu vietā guļ ne vairāk par 4 – 5 stundām, tad augšanas hormons tiek izstrādāts nepietiekamā daudzumā, līdz ar to paaugstinās insulīna līmenis asinīs. Tad, kad organismā insulīna ir par daudz, smadzenes sāk celt trauksmi un pieprasīt ēdienu. Lūk, tāpēc neizgulējies cilvēks jūt pastāvīgu bada sajūtu.

Strādnieks vai ofisa darbinieks – kuram jāguļ ilgāk?

Šajā ziņā, garīgais darbs un fiziskais darbs ne ar ko neatšķiras. Gan zinātnieks, gan krāvējs var no rīta pamosties izgulējies vai arī galīgi neizgulējies. Gan vienam, gan otram vajag aizdomāties par to, cik rezultatīvs būs viņu darbs, ja viņi regulāri nebūs izgulējušies. Vajag atcerēties, ka miega daudzums nenozīmē kvalitatīvu miegu.

Cilvēki neredz sapņus, vai tā ir normāla parādība?

Ir tādi cilvēki, kuri neatceras savus sapņus, bet tā nav nekāda patoloģija. Ja tādus cilvēkus uzaicinātu piedalīties eksperimentā, kurā pētītu, cilvēks redz sapņus vai nē, tad, ja cilvēku pamodinātu tajā brīdī, kad viņam ir paradoksālā miega fāze, viņš noteikti atcerētos savu sapni un būtu spējīgs mums to izstāstīt.

Daudzi cilvēki uztraucas par to, ka katru nakti redz murgus.

Ja sapņiem ir negatīvs raksturs, tad tas vienmēr kalpo par signālu tam, ka cilvēkam ir problēmas, kuras viņš pats, varbūt, vēl nemaz neapzinās. Nemeklējiet palīdzību sapņu tulkos, dodieties pie ārsta vai psihologa.

Vai cilvēks ir spējīgs gulēt tikai četras stundas tā, kā to darīja un dara cilvēces Skolotāji?

Zinātnieki apgalvo, ka var, bet jāņem vērā, ka tādi cilvēki no dzīves aiziet daudz ātrāk par parastajiem cilvēkiem. Miega daudzums, aptuveni visiem cilvēkiem ir vienāds 5 – 6 stundas. Tālāk miegu daudzums ir atkarīgs no konkrētā cilvēka personības un viņa vajadzībām. Tie cilvēki, kuri guļ tikai 4 stundas pārsvarā ir holēriķi, nav tādu piemēru, kur sangviniķi vai flegmātiķi varētu iztikt ar 4 stundu gulēšanu.

Kāpēc cilvēki bieži pamostas uzreiz pēc tam, kad tikko ir aizmiguši?

Tas ir saistīts ar stresu. Svarīgi ir ar kādu izrunāties vai arī doties uz pieņemšanu pie psihoterapeita.

Vai ir iespējama apzināta sapņošana?

Tas ir iespējams, bet tādas prakses nevar nosaukt par nevainīgām. Sapņi, nav līdz galam izpētīta parādība, tātad, kas var notikt ar cilvēku, ja viņš nezinot kā darbojas sapņu mehānisms, pacentīsies to apzināties? Tas ir tas pats, ja jūs slimojat ar plaušu karsoni un visu laiku dzerat zāles ,lai pazeminātu temperatūru, bet nelietojat neko, lai ārstētu iekaisumu. Ja jums sapņos rādās murgi, tas nozīmē, ka jums ir psihiskās vai emocionālās dabas traucējumi un tāpēc, vajag meklēt to cēloni, nevis mēģināt likvidēt sekas.